Amagerland - Original tekst og forfatter |
Besvar |
Forfatter | |
Find-Relation
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indl�g
Bes�g medlems hjemmeside
F�j til venneliste
Admin Group Medlem siden: 08Jan2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 156 |
Indl�g funktioner
Tak(0)
Sendt: 20Sep2004 kl. 5:32am |
Jeg er medlem af en hyggelig sangklub p� Amager, og naturligvis synger vi ofte "�h, AMAGERLAND". Da jeg gerne vil finde frem den originale danske tekst, samt hvem der har skrevet den, har jeg kontaktet Undervisnings- og Kulturforvaltningen, T�rnby Kommune i h�b om, at de kunne lede mig p� sporet. Inger Kj�r Jansen, T�rnby Kommunes Lokalhistoriske Samling har 25. oktober 2004 fremsendt 6 kopier af forskellige udgaver. Herunder er link til inscannede udgaver af disse. 2. Amagerland - H�stgilde p� Amagermuseet (5. vers) 5. Vieni sul mar - Two lovely black eyes (Ukendt forfatter - Italiensk folkemelodi) Endvidere har Finn Herbst denne version fra H�nseavlerforeningens sangbok Inger vil sp�rge Poul Felvoss om hans vers fra �bningen af �resundsbroen. Maya Rasmussen (http://www.maya123.webbyen.dk/) har gen-skrevet en udgave, som hun har jeg fra en Sankt Hans aften p� Amager Strand for nogle �r siden. P� baggrund af ovenst�ende har jeg efterf�lgende lavet en samlet udgave, som indeholder versene fra alle disse udgaver. Du kan klikke p� denne Totale udgave af Amagerland og sammens�tte din egen udgave ved at Til/Fra-v�lge de vers du �nsker. Melodien stammer fra en Italiensk folkemelodi. Redigeret af Find-Relation |
|
Besvar | |
Tweet
|
Skift forum | Forum tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |