Harald Bl�tands b�rn - Hvem er mor? |
Besvar |
Forfatter | |||||||
Find-Relation
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indl�g
Bes�g medlems hjemmeside
F�j til venneliste
Admin Group Medlem siden: 08Jan2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 156 |
Indl�g funktioner
Tak(0)
Sendt: 12Dec2004 kl. 4:11am |
||||||
Det fremg�r af forskellige kilder, at Harald 1. Bl�tand Gormsen har haft 3 koner - Gyrith Olavsdatter, Gunhild Olavsdatter, Tove af Venden - men r�kkef�lgen er uklar (med mindre der var tale om flerkoneri), og det fremg�r heller ikke entydigt, hvem der er mor til de enkelte b�rn. Hos b�de Skinnerup og Birgit Holst Jensen er Gyrith mor til Svend, Gunhild, Tyra, H�kon. Hustrur�kkef�lge: Indtil jeg eventuelt finder dokumentation om andet, betragter jeg Gyrith Olavsdatter og Gunhild som samme person, og moder til
Tove af Venden formoder jeg er mor til
Redigeret af Find-Relation |
|||||||
grethe
Guest Group |
Indl�g funktioner
Tak(0)
|
||||||
Try to look at Roots -Web: GEN-MEDIEVAL-L 1. The Wives of Harald Bluetooth.
Peter E Murray has got some comments on this which many have done some research on. Might be you can use it in your list.
Saumaesa sounds like a name of a woman from the Orient. Might be she was a beautiful slave?
Hope you can use it.
Kind regards
Grethe
Find-Relation: Link to this subject at Rootsweb Redigeret af Find-Relation - 17Aug2007 kl. 11:17pm |
|||||||
Besvar | |
Tweet
|
Skift forum | Forum tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |